Een vrouw die een foto maakt van een stad met een iPhone

Duurzaamheid en gastervaring in hotels gaan hand in hand

Hospitalitytrends laten zien dat de gemiddelde hotelgast zich zorgen maakt over duurzaamheid. Gasten maken meer bewuste keuzes in huis en ze willen ook dat hun reizen en overnachtingen geen negatieve impact hebben op het milieu. De interesse groeit in opties die de voetafdruk op het milieu verlagen, inclusief in welk hotel wordt verbleven. Hoewel de gastervaring altijd een belangrijke zorg is voor hotelmanagers, is duurzaamheid nu ook iets geworden dat het verschil kan maken. 
 
Hoe pakt u dit aan? Door ervoor te zorgen dat gasten de waarde van hun keuze voor een verblijf in uw hotel kunnen zien en dit waarderen. Door te communiceren dat er duurzame keuzes zijn gemaakt voor deze faciliteit. Door uw activiteiten met uw gasten te delen, zodat ze weten dat hun waarden bij die van u passen. 
 
 

Wist je dat:

SustainabilitySteps_3200x1000.jpg  


3 eenvoudige duurzaamheidsstappen die gasten zullen opmerken

U kunt veel vooruitgang maken als u kleine duurzaamheidsinitiatieven neemt. Het is tenslotte het oog voor detail zorgt ervoor dat gasten zich thuis voelen. Dit zijn drie dingen die u kunt doen die zullen opvallen bij uw milieubewuste gasten en die een bijdrage leveren aan hun positieve ervaring:

Verwijzingen:

1 Deloitte, Hospitality 2015-rapport 
2 Booking.com, rapport duurzaam reizen 2019
3 Enquête tussen 72.000 Hilton-gasten, Hilton Consumer Research
4 Accor is van plan om tegen 2022 wereldwijd het gebruik van wegwerpplastic uit de gastervaring te elimineren (press release)