CleanCare_800x500.jpg 

Data-gedreven Tork Vision Schoonmaken maakt schoonmaken makkelijker dan ooit  

2021-09-28
 
 
Tork biedt geavanceerde data-gestuurde schoonmaak oplossingen om facilitymanagers te ondersteunen in de toenemende eisen op het gebied van reiniging, effectiviteit en hygiëne.
 
Tork, een Essity merk, heeft in 2014 als koploper in de industrie zijn allereerste data-gestuurde schoonmaakoplossing ontwikkeld. In die tijd werd er weinig nagedacht over de impact van digitale oplossingen op het gebied van efficiëntie en het toewijzen van middelen. Tork bouwt door de nieuwe en hoge kwaliteitseisen op schoonmaak, operationele efficiëntie en hygiëne zijn ervaring in data-gestuurde schoonmaak verder uit en introduceert een verbeterd aanbod genaamd Tork Vision Schoonmaken. De verschuiving naar data-gestuurd schoonmaken is door de pandemie belangrijker dan ooit.  
 
Facilitymanagers en schoonmaakbedrijven kunnen door de digitale ontwikkelingen real-time data gebruiken om te begrijpen wanneer en waar er schoongemaakt en bijgevuld moet worden binnen de faciliteiten en zich gemakkelijk aanpassen aan veranderende hygiëneprotocollen. 
Uit recente data van bestaande Tork klanten blijkt dat de overstap naar data-gestuurd schoonmaken ondersteuning biedt bij:
 
  • Het vullen van de dispensers; 99% van de tijd zijn deze gevuld1
  • Het verminderen van dispensercontroles met 91%2
  • Het verminderen tot wel 20% van de schoonmaakuren3
  • Een 30% hogere klanttevredenheid4
 
“Onze klanten realiseren zich dat data-gestuurd schoonmaken veel voordelen kan bieden. Het gebruik van real-time data-inzichten betekent dat bedrijven zowel het gehele bedrijfsproces kunnen transformeren als een hogere personeelstevredenheid kunnen creëren door werknemers in staat te stellen slimmer en efficiënter te werken. Uit recent geanalyseerde data gaf 85% van onze klanten aan dat data-gestuurd schoonmaken helpt voor een veiligere omgeving gedurende COVID-19 5”, aldus Charishma Kothari, Service en Solutions Director bij Essity’s professional hygiene business. 
 
Upgraden was nog nooit zo eenvoudig 
 
Afhankelijk van de faciliteitbehoeften- en vereisten, kiezen klanten tussen drie data-gestuurde schoonmaakaanbiedingen degene die het beste past bij de specifieke schoonmaakactiviteiten. Tork Vision Schoonmaken gebruikt een bezoekersteller en verbonden dispensers om schoonmakers en managers toegang te geven tot realtime gegevens over acute schoonmaakbehoeften:
 
  • Hardware in de vorm van bezoekerstellers, netwerkpunten en de binnen de markt grootste selectie van Internet of Things (IoT) aangesloten dispensers.
  • Facilitymanagement-software die verzamelde real-time data weergeeft op desktops, tablets of smartphones en eenvoudige rapportage en andere administratieve taken mogelijk maakt. 
  • Een Onboarding- en Succesprogramma inclusief installatie, training, support en evaluaties.
 
Lees hier (NL) of hier (BE) meer over hoe Tork bedrijven ondersteunt met het waarborgen van de hygiënenorm door middel van digitale oplossingen. 
 
NOTE: Tork Vision Schoonmaken was voorheen bekend als Tork EasyCube®.
 
Footnotes:
1 Gemeten over bijna 13.000 aangesloten dispensers in de periode juni-december 2019, gebaseerd op tijd per maand dat een dispenser leeg is ten opzichte van totale tijd per maand. 
2 Gebaseerd op klantenfeedback op dispensercontrolles over een periode van 6 maanden voor en na het installeren van Tork Vision Schoonmaken (tussen June-December 2019). Gemeten over 16 locaties aangesloten op Tork Vision Schoonmaken, waarbij elke dispensercontrole ca. 20 seconden duurt. 
3 Gebaseerd op de gedocumenteerde resultaten van drie Tork Vision Schoonmaken klanten, gemeten voor en na de implementatie van Tork Vision Schoonmaken.
4 Meting van bezoekerstevredenheid in twee Tork Vision Schoonmaken toiletten en twee traditionele behouden toiletten bij de ISSA/Interclean exhibitie, mei 2016. 
5 Gebaseerd op enquête resultaten uitgevoerd in maart 2021 op basis van 34 huidige Tork Vision Schoonmaken klanten in Europa en Noord Amerika. 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Stefan Bruckmann, Brand Activation Manager DACH & BNLX
+49 (0)621 778 4734
stefan.bruckmann@essity.com