Bocuse-Dor_800x500.jpg 

Kees Visser winnaar van eerste Tork hygiëneprijs tijdens Bocuse D’or finale

2021-10-05
 

Voor de eerste keer is de Tork hygiëneprijs uitgereikt. Dit gebeurde tijdens de vakbeurs Gastvrij Rotterdam bij de Nederlandse Bocuse D’Or 2021 finale. De gelukkige winnaar is Kees Visser, samen met zijn commis Jeffrey Buijl, van Restaurant Cristó in Zierikzee. Zij winnen een waardecheque van 800,- euro, te besteden aan Tork hygiëneproducten voor in hun restaurantkeuken. Tevens zijn Kees Visser en Jeffrey Buijlde ook de grote winnaars van de prestigieuze kookwedstrijd. Samen zullen zij Nederland vertegenwoordigen tijdens de Europese finale in Boedapest in maart 2022.

IDe urgentie rondom hygiëne in restaurants is groot en daarom zijn Tork en Bocuse d’Or Nederland een partnership aangegaan. Als gevolg van COVID-19 zijn de verwachtingen van de consument ten aanzien van de hygiënestandaard in restaurants en cafés fors gestegen: meer dan ooit is ieder detail van belang. In het recent uitgevoerde Essity Essentials Initiative 2021 onderzoek geeft 42% van de consumenten aan zich zorgen te maken over het bezoeken van restaurants en cafés. Om klanten hun gevoel van veiligheid terug te geven, is hygiëne belangrijker dan ooit.
 
Tijdens de finale werd, naast het door de finalisten te bereiden vis- en vleesgerecht,  extra gelet op hygiëne. In totaal hadden de kandidaten 5 uur en 35 minuten de tijd om hun gerechten aan de jury te presenteren.
 
“Tijdens de wedstrijd hebben wij en ook de keukenjury de deelnemers beoordeeld op handhygiëne, reinigen van het werkoppervlak tijdens en na de wedstrijd en persoonlijke hygiëne. Het was een ‘close call’ maar uiteindelijk kwam Kees unaniem als beste uit de bus.” zegt Sonja van der Linden, Regional Marketing Manager Horeca bij Tork. 
 
Soenil Bahadoer, voorzitter van Bocuse d’Or Nederland: “We zijn enorm verheugd om Essity Nederland met Tork als onze partner te hebben. Tork staat voor het makkelijk en nuttig maken van hygiëne. Zij weten als geen ander ervoor te zorgen dat de hygiëne in de keuken verbetert en het schoonmaken efficiënter kan. Iets wat altijd, maar vooral in deze tijden van COVID-19, extra waardevol is.”
 
Klik hier voor een sfeerimpressie van B’ocuse Nederland finale.
 
 
Enquête uitgevoerd door Technomic in juli 2020 met 1000 respondenten uit Amerika 

    Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

    Stefan Bruckmann, Brand Activation Manager DACH & BNLX
    +49 (0)621 778 4734
    stefan.bruckmann@essity.com