Unilever_Building_original.jpg

Tork EasyCube® biedt uitstekende reinigingskwaliteit

Minder schoonmaakrondes van 90 tot 68 per dag, 100% beschikbaarheid van toiletpapier, zeep en handdoeken en verbeterde klanttevredenheid – dat zijn de resultaten die bij Unilever in Hamburg werden bereikt dankzij de managementsoftware van Tork EasyCube®.

Unilever_MarcMrotzek_700x467.jpg
Het gebouw van Unilever bestaat uit kantoorruimten en een openbaar atrium en beslaat 38.000 vierkante meter verspreid over negen verdiepingen. Op een gemiddelde werkdag maken wel 5000 bezoekers gebruik van de sanitaire ruimten in het gebouw. Het facilitair team van Sodexo maakt voor het onderhoud gebruik van een aanpak gebaseerd op behoeften, aan de hand van actuele gegevens die worden aangeleverd door Tork EasyCube®. 
 
Unilever_ServiceE_700x467.jpg
Dankzij de managementsoftware van Tork EasyCube® ontvangt het team van Ralf Möller, voorman bij Sodexo, op gegevens gebaseerde inzichten in het daadwerkelijke gebruik van de locatie: “De service laat ons precies zien waar we nodig zijn. Dit betekent dat we nooit meer iets hoeven te doen zonder dat er een specifieke bedoeling achter zit”, legt Möller uit. Hierdoor hebben we kunnen overstappen van statische schoonmaakplannen op datagestuurd schoonmaken. Dit bespaart tijd en moeite die we kunnen investeren in andere reinigingstaken.
 
Unilever_ServiceD_700x467.jpg 
“Onze voornaamste prioriteit is ervoor te zorgen dat onze faciliteiten voldoen aan de hoogste normen voor onze medewerkers. Met Tork EasyCube® hebben we dit doel bereikt en al onze andere doelstellingen ook verbeterd, zoals efficiëntie. Het heeft onze verwachtingen absoluut overtroffen”, zegt Rainer Ringler, Workplace Services, Unilever.
 
Unilever_ServiceB_700x467.jpg
Tork heeft het gebouw uitgerust met dispensers en verbonden apparaten die gebruikmaken van sensortechnologie. Met behulp van digitale intelligentie verzamelen de sensoren gegevens over vulniveaus en bezoekersaantallen, en deze informatie wordt in real time beschikbaar gesteld in een webapplicatie. Dankzij Tork EasyCube® heeft het facilitaire dienstverleningsteam de beschikbaarheid van zeep, handdoeken en toiletpapier verhoogd naar 100%.
 
Unilever_ChristianeDoms_700x467.jpg 
“We krijgen niets dan positieve reacties over de sanitaire ruimten en we hebben al onze gestelde doelen kunnen behalen. Dankzij de actuele gegevens over schoonmaakbehoeften kunnen we onze routes nu veel efficiënter bepalen. Op deze manier vermijden we niet alleen onnodige controle, maar kunnen we ook altijd een stap voorblijven”, aldus Christiane Doms, Site Manager bij Sodexo.

Dankzij Tork EasyCube® hebben we onze klanttevredenheid kunnen verbeteren en gaan we een stuk efficiënter te werk.

Marc Mrotzek

Head of Cleaning & Infrastructure, Sodexo.