Theme park_washrooms.jpeg

Hoe achtbanen en intelligente sanitaire ruimten voor gelukkige bezoekers zorgen

Bij Gröna Lund, te midden van draaimolens en achtbanen, bevinden zich 80 toiletten die net zo vaak bezocht worden als menig andere attractie. “De sanitaire ruimte is de plek waar we de eerste en laatste indruk maken, dus die zijn voor ons heel belangrijk”, zegt Dragica Novacic, Park Support Manager. Foto: Gröna Lund

Intelligent washrooms.jpg

Attractieparken zijn altijd op zoek naar nieuwe attracties om hun bezoekers te vermaken. Gröna Lund, midden in Stockholm, heeft een nieuwe topper gevonden: intelligente sanitaire ruimten.


Customer survey_washroom.jpg

Volgens klantenenquêtes zijn de sanitaire ruimten een belangrijke factor die steeds belangrijker wordt voor de algehele indruk van bezoekers. [Foto: Gröna Lund]


Quality washrooms_attraction.tif

“Gewoonlijk is naar het toilet gaan het eerste wat een bezoeker doet. Dus dat is waar we onze eerste indruk maken. Daarom is goede kwaliteit heel belangrijk voor ons.” [Foto: Gröna Lund]


Visitors_cleaning.tif

De ene dag kunnen er 5.000 bezoekers zijn en de volgende dag wel 20.000. Het schoonmaakpersoneel moet omgaan met wensen die elke dag verschillen, verspreid over de 80 toiletten van het park. [Foto: Gröna Lund]


Annoyed visitors.jpg

“Als de zeep of het toiletpapier op zijn, krijgen we echt geïrriteerde bezoekers met een slechte ervaring die hen de hele dag bijblijft.” [Foto: Gröna Lund]


EasyCube_tablet_connected cleaning.tif

Gröna Lund heeft nu Tork EasyCube™ ingevoerd: een digitale dienst waarmee het personeel de schoonmaak- en vultaken kan vervullen voordat het te laat is.


Facility manager.jpg

“Aan de ene kant biedt het ons nieuwe instrumenten om voor goede kwaliteit te zorgen. Aan de andere kant voelen onze schoonmakers, of ‘artiesten’ zoals wij ze noemen, zich trotser.”


Efficient washrooms.tif

Tork EasyCube zorgt ervoor dat schoonmakers zelf kunnen beoordelen waar ze naartoe moeten en wat ze moeten meenemen voor de volgende ronde, waardoor het werk minder stressvol wordt en ze meer tijd vrijhouden.” [Foto: Gröna Lund]


Employee satisfaction.tif

“Van een ‘oh nee’-taak in het park hebben we nu gedreven personeel klaarstaan dat staat te trappelen om aan het werk te gaan in de schoonmaakploegen. Het is overduidelijk hoe ze de ervaring van onze bezoekers verbeteren.” [Foto: Gröna Lund]


Customer satisfaction index.tif

“We scoren nu altijd hoog op klanttevredenheid, terwijl we eerst geregeld opmerkingen kregen over onze sanitaire ruimten van bezoekers.” [Foto: Gröna Lund]

Zie producten van Tork die worden gebruikt bij Gröna Lund:

We scoren nu altijd hoog op klanttevredenheid, terwijl we eerst geregeld opmerkingen kregen over onze sanitaire ruimten van bezoekers.

Dragica Novacic

Park Support Manager