Attractieparken zijn altijd op zoek naar nieuwe attracties om hun bezoekers te vermaken. Gröna Lund, midden in Stockholm, heeft een nieuwe topper gevonden: intelligente sanitaire ruimtes.
Volgens klantenenquêtes zijn de sanitaire ruimtes een factor die steeds belangrijker wordt voor de algehele indruk van bezoekers. “Gewoonlijk is naar het toilet gaan het eerste wat een bezoeker doet. Dus dat is waar we onze eerste indruk maken. Daarom is goede kwaliteit heel belangrijk voor ons.” [Foto: Gröna Lund]
De ene dag kunnen er 5.000 bezoekers zijn en de volgende dag wel 20.000. Het schoonmaakpersoneel moet omgaan met wensen die elke dag verschillen, verspreid over de 80 toiletten van het park. “Als de zeep of het toiletpapier op zijn, krijgen we echt geïrriteerde bezoekers met een slechte ervaring die hen de hele dag bijblijft.”
Gröna Lund heeft nu Tork EasyCube® ingevoerd: een digitale dienst waarmee het personeel de schoonmaak- en vultaken kan vervullen voordat het te laat is. “Aan de ene kant biedt het ons nieuwe instrumenten om voor goede kwaliteit te zorgen. Aan de andere kant voelen onze schoonmakers, of ‘artiesten’ zoals wij ze noemen, zich trotser.” Tork EasyCube zorgt ervoor dat schoonmakers zelf kunnen beoordelen waar ze naartoe moeten en wat ze moeten meenemen voor de volgende ronde, waardoor het werk minder stressvol wordt en ze meer tijd vrijhouden.”
“Van een ‘oh nee’-taak in het park hebben we nu gedreven personeel klaarstaan dat staat te trappelen om aan het werk te gaan in de schoonmaakploegen. Het is overduidelijk hoe ze de ervaring van onze bezoekers verbeteren.”
“We scoren nu altijd hoog op klanttevredenheid, terwijl we eerst geregeld opmerkingen kregen over onze sanitaire ruimtes van bezoekers.”